30 sep kl: 17:01
Som PR- och Kommunikationsansvarig för Lollapalooza Stockholm, anställd av Live Nation Sverige som ett konsultuppdrag, är du ansvarig för att skapa och implementera festivalens PR-strategi, i nära samråd med festivalledningen. Din övergripande uppgift att skapa engagerande och intresseväckande kommunikationsaktiviteter för både nationell och internationell press, kreativa kommunikationskoncept och säkerställa att festivalen når ut i alla relevanta sammanhang.
Vi tror att rätt person har ett starkt och brett nätverk inom media, är kreativ men samtidigt en resultatinriktad genomförare, duktig på att skriva och kan ta en strategi från ritbordet till faktisk implementering. Att du är intresserad av musik och en van festivalbesökare ser vi som en självklarhet. Uppdraget är ett konsultuppdrag.
Det här erbjuder vi dig:
Du kommer att få vara en del av Live Nation, Sveriges och världens ledande konsert- och festivalarrangör. Det är en bransch med högt tempo och stor förändringsbenägenhet vilket innebär att vi alltid måste arbeta proaktivt, vara flexibla och inte rädda för att testa nya saker. Detta innebär att du får en varierande och utmanande vardag och blir en del av ett proaktivt team, med bra förmåner och nya fina kontorslokaler centralt på Södermalm. Du har stor frihet att utveckla arbetssätt och rutiner för att säkerställa att arbetet vi gör är av absoluta världsklass.
Det vi söker:
Vi söker en erfaren PR- och kommunikationsexpert med dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt skapa och lansera PR initiativ, både lokalt och internationellt. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från musik- och nöjesbranschen, eller närliggande områden. Du är självgående, initiativrik, och strävar efter att överträffa högt uppsatta mål. Dessutom har du fingertoppskänsla och är bekväm med att arbeta med många olika kontaktytor.
Rollen inkluderar:
Kvalifikationer och egenskaper:
Lollapalooza Stockholm, en av de främsta internationella festivalerna, genomförs 2023 för tredje gången på Gärdet, Stockholm. 2022 hade festivalen över 70 000 besökare och en line-up med över 80 artister som Pearl Jam, Post Malone, Tove Lo, Imagine Dragons, Måneskin med flera. Du kommer att ha en viktig roll inom Live Nations marknadsteam och vara en central del av Lollapaloozas festivalteam. Uppdraget är ca 10 månader långt med start 1 november eller omgående. Tjänsten är från 25–100%.
Övrigt
Placering: Stockholm
Typ av kontrakt: Konsult
Längd på uppdrag: ca 10 månader
Start: 1 november eller omgående
Ansökan
Vi tar emot ansökningar löpande. Ansök till tjänsten genom att skicka ditt cv och en personlig presentation om varför du är rätt person för rollen till career@livenation.se