15 dec kl: 15:11
LIVE NATION SVERIGE söker nu en Marknadskoordinator för ett konsultuppdrag till festivalen Lollapalooza Stockholm 2022!
Är du rätt person för drömjobbet som marknadskoordinator för festivalen Lollapalooza? Som Junior marknadskoordinator på Live Nation är din övergripande uppgift att stötta vårt festivalteam med marknadsföring, kommunikation och PR, sociala medier, hemsida, CRM och kundtjänst, samt arbeta under festivalens genomförande i början av juli 2022.
Du kommer att spela en viktig roll inom Live Nations marknadsteam och vara en central del av Lollapaloozas festivalteam. Du får en fantastisk möjlighet att jobba med Lollapalooza Stockholm, en av de främsta internationella festivalerna, som för andra gången genomförs på Gärdet, Stockholm. Uppdraget är ca sex månader långt med start den 1 februari eller omgående.
Det här erbjuder vi dig
Du kommer att få vara en del av en av Sveriges och världens största konsert- och festivalarrangörer och hjälpa till i marknadsföringen av den internationella festivalen Lollapalooza i Stockholm. Det är en bransch med högt tempo och många rörliga variabler, vilket innebär att vi alltid måste arbeta proaktivt, flexibelt och inte vara rädda för att testa nya saker för att nå ut och engagera vår målgrupp. Detta innebär att du får en varierande och utmanande vardag, arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter med ett kreativt och passionerat team. Du har stor frihet att utveckla idéer och rutiner för att säkerställa att vår marknadsföring och kommunikation är av världsklass!
Rollens arbetsuppgifter består av:
Vad söker vi?
Övrigt
Placering: Stockholm
Typ av kontrakt: Konsult
Längd på uppdrag: ca 6 månader
Start: Omgående
Ansökan
Vi tar emot ansökningar löpande. Ansök till tjänsten genom att skicka ditt cv och en kort personlig presentation till career@livenation.se