16 jun kl: 08:00
När konsertsommaren på Ullevi startar upp denna vecka kommer besökarna att mötas av ett delvis nytt och bredare kioskutbud. Detta tack vare de lokala varumärkena Härryda Karlsson och Peas of Heaven som gått in som nya arenapartners.
- Det känns bra att möta sommaren på Ullevi med två nya, fräscha varumärken som arenapartners, säger Therese Conradsson, ansvarig säljare på Got Event. Närproducerat och hållbart är värden som står högt på vår agenda och det är viktigt att vi kan erbjuda det till konsertbesökarna, fortsätter hon.
Härryda Karlsson står för närproducerat kött av högsta kvalitet medan Peas of Heaven är kända för sina plantbaserade alternativ. Bakom de båda varumärkena står den familjeägda koncernen Karlssons Charkuterier från Härryda. Under vårsäsongen har de börjat leverera korv och hamburgare till fotbollspubliken på Gamla Ullevi och nu startar försäljningen på Ullevi.
– Att få vara en del av Nordens största arena Ullevi och Nationalarenan Gamla Ullevi är fantastiskt stort för oss på Karlsson Charkuterier, menar Niklas Eriksson som är VD. Både Ullevi och Karlssons Charkuterier har en lång och etablerad historia i Göteborg, vilket gör att det känns som ett både naturligt och spännande samarbete.
För mer information:
Therese Conradsson, ansvarig säljare Got Event
therese.conradsson@gotevent.se 031-368 44 89