Stäng reklam
Menu
Lollapalooza Stockholm söker festival- och musikälskande Marknadskoordinator!

Lollapalooza Stockholm söker festival- och musikälskande Marknadskoordinator!

15 dec kl: 15:11

LIVE NATION SVERIGE söker nu en Marknadskoordinator för ett konsultuppdrag till festivalen Lollapalooza Stockholm 2022!

Är du rätt person för drömjobbet som marknadskoordinator för festivalen Lollapalooza? Som Junior marknadskoordinator på Live Nation är din övergripande uppgift att stötta vårt festivalteam med marknadsföring, kommunikation och PR, sociala medier, hemsida, CRM och kundtjänst, samt arbeta under festivalens genomförande i början av juli 2022.

Du kommer att spela en viktig roll inom Live Nations marknadsteam och vara en central del av Lollapaloozas festivalteam. Du får en fantastisk möjlighet att jobba med Lollapalooza Stockholm, en av de främsta internationella festivalerna, som för andra gången genomförs på Gärdet, Stockholm. Uppdraget är ca sex månader långt med start den 1 februari eller omgående.

Det här erbjuder vi dig

Du kommer att få vara en del av en av Sveriges och världens största konsert- och festivalarrangörer och hjälpa till i marknadsföringen av den internationella festivalen Lollapalooza i Stockholm. Det är en bransch med högt tempo och många rörliga variabler, vilket innebär att vi alltid måste arbeta proaktivt, flexibelt och inte vara rädda för att testa nya saker för att nå ut och engagera vår målgrupp. Detta innebär att du får en varierande och utmanande vardag, arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter med ett kreativt och passionerat team. Du har stor frihet att utveckla idéer och rutiner för att säkerställa att vår marknadsföring och kommunikation är av världsklass!

Rollens arbetsuppgifter består av:

  • Koordinering av marknadsföring, PR och kommunikation för Lollapalooza
  • Skapa engagerande innehåll för festivalens sociala kanaler (FB, Instagram, TikTok etc)
  • Vara delaktig i utförandet av marknads- och kommunikationsplanen tillsammans med marknadsföringsansvarig och styrgruppen för Lollapalooza
  • Viss projektledning ingår i rollen
  • Koordinering med partners, management, skivbolag osv
  • Hantera press och fotografer inför och under festivalen
  • Arbeta med festivalens hemsida i Wordpress
  • Hantera festivalens kundtjänst via sociala medier och mail
  • Distribuera nyhetsbrev och arbeta med CRM
  • Administration, sammanställningar och presentationer

Vad söker vi?

  • Du är nyexaminerad från en utbildning inom digital marknadsföring eller motsvarande, alternativt att du har hunnit arbeta med liknande arbetsuppgifter i 1-2 år.
  • Du är erfaren inom sociala medier och kan med lätthet skapa engagerande content i kanaler som Facebook, Instagram och TikTok. Du har koll på influencers, YouTubers och tycker att sociala medier och digitala kanaler är både kul och viktigt.
  • Du är en fena på Wordpress och har allra helst även erfarenhet av att arbeta med nyhetsbrev/CRM.
  • Goda kunskaper i Office-paketet är en självklarhet då du kommer att arbeta mycket i Word och Excel.
  • Kunskaper i Adobe Photoshop, InDesign och/eller Adobe Premier/Apple Final Cut samt vana av att arbeta med rörligt material är ett krav

  • Du är stresstålig, ordningsam, noggrann och trivs i en dynamisk miljö med flexibla arbetstider
  • För att trivas i rollen tror vi att du är en driven och kreativ person, som dessutom är och engagerad och prestigelös
  • Mycket god kommunikationsförmåga och förmåga att uttrycka sig på engelska och svenska både muntligen och skriftligen.



Övrigt

Placering: Stockholm

Typ av kontrakt: Konsult

Längd på uppdrag: ca 6 månader

Start: Omgående

Ansökan

Vi tar emot ansökningar löpande. Ansök till tjänsten genom att skicka ditt cv och en kort personlig presentation till career@livenation.se

Hitta evenemang

Fritext
Välj stad

    
                                        
Datum: Alla dagar
Veckodagar:
Tillbaka Sök

Välj stad