10 nov kl: 16:30
Nordens största artistagentur, United Stage, växlar upp marknadsavdelningen genom rekryteringen av Lisa Hultengren, tidigare Head of Marketing Operations på Epidemic Sound. Som Marknadschef kommer hon leda United Stages marknadspositionering av konserter, shower och företagsevent.
Expansionen kommer efter en rad av tilltagande för United Stage efter en hård pandemi. En del av Lisa Hultengrens roll kommer innebära att erbjuda artister bättre möjligheter att utveckla sina karriärer och nå ut med sin musik till en bredare målgrupp.
Lisa Hultengren kommer in i bolaget med erfarenhet av strategi, varumärkesutveckling och marknadsföring. På Epidemic Sound ledde hon den globala varumärkesutvecklingen under bolagets mest expansiva fas. Tidigare var hon kreatör på Sony Music, och skapat kampanjer för artister såsom Kygo, Tove Styrke och Victor Leksell.
“Jag är otroligt pepp att få komma till United Stage och utveckla hur vi skall nå ut med livemusiken till hela svenska folket. Jag ser stor potential för oss att skapa mer innehållsrik kommunikation och effektfull marknadsföring.”
– Lisa Hultengren, Marketing Director, United Stage
“Jag är väldigt glad att ha rekryterat Lisa till United Stage. Lisa har erfarenhet från många områden inom marketing och varumärkesstrategi, och med hennes erfarenheter från skivbolag och framförallt tech-världen de senaste åren kommer Lisa kunna tillföra kunskap som kommer vara otroligt värdefull för att hjälpa våra klienter att nå nästa nivå.”
– Markus Wiking, Managing Director, United Stage
Kontakt
Lisa Hultengren, lisa.hultengren@unitedstage.se
Markus Wiking, markus@unitedstage.se