13 aug kl: 09:13
TikToks effekt på musikindustrin är ett faktum, genom plattformen upptäcks och sprids musik som en löpeld och nya artister blir världsstjärnor. Efter att man i våras öppnat upp sitt nordiska kontor i Stockholm kommer man tillsammans med arrangören Luger (Way Out West, Åre Sessions) skapa två unika konsertkvällar, TikTok Sesh, som sänds via appen. I lineupen återfinns två av Sveriges största artister idag, Miriam Bryant och Jireel samt framtidens storstjärnor Daniela Rathana och A36.
Trots sina ringa 21 år har Jireel upplevt mer än de flesta i musikväg. Rapparen, sångaren och låtskrivaren från Rågsved är vinnare av såväl Grammis- som P3 Guld-priser och har sedan det första singelsläppet 2016 samlat på sig drygt 250 miljoner streams på Spotify. Tidigare i år skedde en brytpunkt na?r Jireel sla?ppte sitt tredje och dittills mest personliga album ”1953”. Nu laddar artisten upp för nästa kapitel som tar fart under hösten.
Ingen har undgått sommarens stora stjärna med monsterhiten ”Samma gamla vanliga” med över 23 miljoner streams på Spotify som även nu fortsätter att ticka på: A36 stavas han. Partillebon har sedan sin debut 2020 släppt fyra egna singlar, samarbetat med Aden, Jireel och Macky. Fortsätter han i samma takt finns inget annat än flera nya storhits att förvänta sig. ”Samma gamla vanliga” toppar inte endast Sveriges topp 50-lista, utan även våra skandinaviska grannländers. Han är dessutom den första svenska artisten att nå en plats i Finlands topp 10 på flera år. Den 26 augusti står dessa superstjärnor på scen för att spela varsitt set på TikTok Sesh.
– Musik är en central del av TikToks DNA och det är fantastiskt att nu genom vår nordiska närvaro tillsammans med Luger kunna ge vårt community två exklusiva konsertkvällar med så framstående artister. TikTok Sesh blir ännu ett sätt för musiker och fans att mötas live via plattformen, säger Farhad Zand, Head of Music Partnerships på TikTok.
Miriam Bryant är en av landets mest älskade artister med en otrolig röst, stjärnstatus och karisma. Med grammisnomineringar, en hyllad internationell karriär och P3 Guld-vinst har hon bevisat att hon är här för att stanna. Med samarbeten tillsammans med Daniel Adams-Ray, Viktor Leksell, Cherrie och Molly Sandén i bagaget spelar hon en viktig roll i popens värld idag. Tillsammans med Daniela Rathana, som har tagit musiksverige med storm, kommer de att spela ett varsitt set den 26 augusti.
Trots att världen ställdes på ända hade Daniela Rathana ett fartfyllt 2020. Hon inledde året med kritikerhyllade debut-EPn “Halva vägen fri” och har efter det både hunnit med duetter med Oskar Linnros samt blivit nominerad i årets grammisgala för ”Årets musikvideo” och ”Årets nykomling”. Hon är idag högaktuell med den nya singeln ”Kyss” och albumet ”Rathana Club” släpps senare i höst.
–Pandemin har tagit hårt på livescenen, men trots det har folk varit oerhört kreativa med att upprätthålla musiken och kulturen, det är där Tiktok kommer in stort. Det är oerhört kul att tillsammans kunna skapa en ny satsning med vad vi båda är bra på, boka artister och skapa en grym produktion, samt digital närvaro och skapa en viral happening, säger Sulekha Daar, Marknad och PR Manager på Luger.
Alla artister kommer att utmana till sina egna TikTik Sesh-challenges, där fyra lyckliga vinnare får chansen att vinna två biljetter till dessa livegig.
Tävlingsregler:
Vinn biljett till TikTok Sesh! Ladda upp en personlig video innehållandes en låt ifrån din utvalda artist* och tagga #TikTokSesh . Totalt fyra personer kommer slumpmässigt att väljas ut som vinnare. Vinnarna av tävlingen vinner två biljetter till TikTokSesh.
Biljetten ger er inträde till en av livekonserterna på Södra Teatern i Stockholm den 25:e eller 26:e Augusti där ni kommer få se er favoritartist uppträda på nära håll. Tävlingsdeltagare måste vara över 18 år. TikTok står inte för några resekostnader till och från konserten. Vi följer FHMs restriktioner på plats på Södra Teatern. Vinnarna kontaktas via sin inkorg på TikTok.
*Tävlingen pågår mellan 13/8 och 22/8
För mer information, vänligen kontakta:
Sulekha Daar, Marketing & PR Manager på Luger.
Sean Canning, ansvarig för TikTok på kommunikationsbyrån BCW
t: +46 76 209 97 69
@: Sean.canning@bcw-global.com